Classic Motor Yacht 23.00 - True North
- Ca. 23.00 x 5.80 x 2.20 meter
- Hesselings Shipyard, Groningen - NL
- Ing. H.J.W. van Duyn - Amsterdam - NL
- 1964/ Refit in 2004/2018
- nvt
- 2 x 160 pk MAN - Complete Overhaul 2022
- 3 x + workshop / 2 crew
- Op aanvraag
- € 549.000
- Verkocht onder voorbehoud
Na een bereisd leven en de nodige internationale avonturen, is motorjacht True North terug in Nederland, en na een grote refit en complete motorenrevisie nu klaar voor nieuwe avonturen met een nieuwe eigenaar. True North werd in 1964 te water gelaten als "Desiderata" en is gebouwd als jacht, in tegenstelling tot de meeste karakterschepen in dit segment. De indeling is daardoor nagenoeg ongewijzigd, zeer praktisch, en zowel geschikt voor bewoning als ook gebruik met crew of commerciële activiteiten; Een karakteristiek stuurhuis met een goed uitgeruste brug, met zicht rondom, een bijzonder ruime leefsalon op dekniveau met ensuite kombuis over de volledige scheepsbreedte en twee zijdeuren, en benendeks een eigenaarshut met badkamer in het achterschip, een motorkamer, en in het voorschip twee gastenhutten (waarvan één in gebruik als kleedkamer, maar in no time terug te veranderen naar slaaphut), en een ruime werkplaats, die in de oorsponkelijke layout in gebruik was als bemanningsverblijf en -hutten. In het voorschip bevindt zich nog een ruime berging. De buitenruimte is zowel op het brugdek als het hoofddek ronduit riant. Vanuit de brug, met twee zijdeuren, loopt men voorlangs over de portugese brug of achterlangs over het enorme brugdek. Via de binnen- of de buitentrap komt men op het hoofddek. Achterop is de geëigende plek voor een beschut ontbijt onder het verlengde dak, terwijl op het voordek de 4.20 meter RIB staat opgesteld en er desondanks een zee aan ruimte overblijft.
De huidige eigenaren hebben in 2018 een zeer uitgebreide (en goed gedocumenteerde) refit laten uitvoeren op een professionele werf. Nagenoeg ieder aspect van het schip is geconserveerd, gerenoveerd, vervangen, of geupdate, maar alles met respect voor de historie en met oog voor originele details. Bijzondere nadruk lag op het bewoonbaar maken, en True North is de laatste jaren dan ook met veel plezier bewoond, met dank aan moderne techniek en goede isolatie. De nieuw geplaatste kombuis is zeer compleet uitgerust met moderne apparatuur en biedt iedere (thuis)chef de mogelijkheid flink uit te pakken. De navigatie apparatuur is, op de radar na, geheel geupdate, terwijl de brug en de aangrenzende kaartentafel/bureau en zitgelegenheid de sfeer van weleer doen herleven. Om het af te maken zijn beide motoren de afgelopen winter volledig gereviseerd met originele onderdelen door een gerenommeerd specialist; een compleet en gedetailleerd revisierapport is op aanvraag beschikbaar. Het is hierdoor niet alleen een genoegen aan boord te verblijven, er kan ook echt gevaren worden - wat de huidige eigenaren dan ook graag (shorthanded) doen.
True North is voorzien van het op Europese binnenwateren verplichte certificaat van onderzoek (CVO), en is voorzien van een 4.20 Mercury Ocean Runner 420 (2018) met center console met 30 pk Mercury buitenboordmotor (2018). Het schip en haar historie is goed gedocumenteerd, en wordt geleverd met een goede overdracht door een terzakekundig eigenaar. Zowel voor avonturiers als waterwoners een absolute aanrader om te bezichtigen !
Voor vragen en/of het maken van een afspraak bent u 7 dagen per week van harte welkom bij Elburg Yachting.
- Materiaal romp
- Staal - Zwart, 8 mm, (vlakrapport winter 2022)
- Materiaal opbouw
- Staal - Wit
- Materiaal dek
- Staal - Geseald in Polyurea
- Rompvorm
- Gejoggelde S-spant
- Waterverplaatsing
- Ca. 90 ton
- Stuurstand(en)
- 1 x hydraulisch, met follow up-steering
- Davits
- Mechanische kraan op voordek (capaciteit ca 400 kg)
- Zwemplateau
- Wegneembare zwemtrap aan zijkant
- Ankerlier
- Elektrisch met twee poolankers met ieder 100 m ketting
- Raamframes
- Origineel
- Interieur
- Smaakvolle combinatie van originele details en frisse styling.
- Slaapplaatsen
- 5 vast (1 x vrijstaand, 1 x 2 en 1 x 1) uit te breiden met 2 x 1 in crew cabin (nu in gebruik als werkplaats)
- Dinette
- Riante eettafel voor 8 personen (niet ter overname)
- Toilet
- 2 x Elektrisch
- Douche
- 2 x
- Watertank(s)
- Ca. 6000 liter in 2 tanks
- Vuilwatertank
- Ca. 1500 liter in 3 tanks
- Warmwater
- Via Kabola KB50 CV
- Verwarming
- Kabola KB50 CV met radiatoren
- Kooktoestel
- AEG thermisch beveiligd vierpits kooktoestel met Wokbrander en Novy 6835 afzuigkap
- Magnetron/Oven
- Miele H6600BM RVS en Miele ESW6214CLST bordenverwarmer
- Koelkast
- Miele K37282IDF koelkast ca. 171 liter met ca. 30 liter vriezer
- Kompas
- Simrad RC42 Rate compass (2018)
- Log
- Via Simrad NSS 9 Evo2 (2018)
- Echolood
- Simrad BSM 2 broadband sounder (2018) met Airmar transducer (2018)
- Marifoon
- 2 x Icom CM323G IPX 7 met GPS ATIS en DSC (2018)
- Radar
- Furuno kleurenradar(verouderd) + AIS EM-trak A-100 (2018)
- AutoPilot
- Simrad AC12 (2018) + Simrad AP28 controller (2018) + Simrad QS80 Joystick (2018)
- G.P.S.
- Simrad NSS 9 Evo2 (2018)
- Plotter
- Simrad NSS 9 Evo2 (2018) met recente Navionics kaart voor West Europa
- Draaiuren motor
- Ca. 80 uur sinds complete revisie (winter 2022)
- Brandstoftank(s)
- Ca. 7000 liter in 4 tanks
- Keerkoppeling
- 2 x Renk SWV14 met drieblads bronzen schroeven
- Elektrische installatie
- 24 V + 240 V + 400 V
- Generator
- Mitsubishi 20 kW, drie fase 400 V, 1500 rpm. (2018), met circa 100 uur.
- Walstroom
- 240 V en 400 V walstroomaansluitingen
- Omvormer
- Victron Quattro 24V/5000W/70A
- Acculader
- Victron Quattro 24V/5000W/70A
- Accu's
- 4 x 220 Ah service (2020), 2 x 180 Ah start (2020)